Hierdoor krijg je veel reacties op de social media posts van je salon
Hoe meer interactie je hebt met de klant (online), hoe groter de kans is dat de klant overgaat tot een bezoek aan jouw salon. Ook bestaande klanten kan je onderhouden door interactie aan te gaan. Vandaag leg ik jou uit hoe je interactie aan kan gaan met klanten via social media.
Zoals ik al heb aangegeven, is het van belang dat je interactie krijgt met je doelgroep. Hoe meer ze direct betrokken zijn bij jouw merk, en daarmee de social media pagina van je salon, hoe sneller ze geneigd zullen zijn om jou te vertrouwen en over te gaan tot een aankoop. Veel ondernemers realiseren zich niet dat mensen vooral op Facebook of andere mediums zitten voor hun ontspanning. Wanneer je constant bezig bent om iets te verkopen dan zal je moeilijk aan nieuwe volgers komen en zelfs volgers verliezen. Probeer volgers dus vooral aan je merk te binden door ze te vermaken en ze een kijkje te geven achter de schermen. De rest zal dan vanzelf komen.
Soms moet je daarvoor een beetje het randje opzoeken (als dat past bij je merk). Een reactie uitlokken hoeft niet moeilijk te zijn. Een controversinele vraag of dilemma kan al snel reacties uitlokken. Kijk hieronder maar eens naar de voorbeelden van de downloadpagina.
Zoals je hierboven ziet zal je niet per se een onderwerp hoeven te kiezen die aansluit bij de beautybranche of je eigen salon. Het is echter wel aan te raden om iets te doen wat in het verlengde ligt. Plaats daarnaast geen politiek getinte zinnen of andere onderwerpen die voor spanning kunnen zorgen. Verder kan je zo vrij zijn als je wilt. Denk er vooral goed over na hoe klanten zich aangesproken voelen en probeer uit te gaan van een situatie waarin je klanten zich zullen herkennen.
Hieronder een aantal voorbeelden van teksten die je kan gebruiken:
Voorbeeld 1: Voordat ik naar een feestje ga dan doe ik als eerste…
Voorbeeld 2: Het liefste ga ik uit werktijd als eerste…
Voorbeeld 3: Het mooiste kindje van de wereld is…
Voorbeeld 4: Het liefste broertje van de wereld is…
Voorbeeld 5: De knapste man van de wereld is…
Voorbeeld 6: Mijn favoriete merk make up is…
Voorbeeld 7: De beste make up tip die ik ooit heb gekregen is…
Voorbeeld 8: Ik geniet het meest van de behandeling…
Voorbeeld 9: Als ik vakantie heb dan wil ik als eerste…
Voorbeeld 10: Bij de schoonheidsspecialiste geniet ik vooral van…
Je begrijpt onderhand het principe wel. Wanneer je een reactie wilt uitlokken dan kan je het beste een update doen waarin je de vraag verwerkt in een visual. Op de downloadpagina kan je er genoeg van terugvinden. Daarnaast kan je er een klein prijsje aan verbinden zoals een kortingsbon. Dat kan mensen aansporen om de zin af te maken.
Succes!
Als laatste wil ik je ontzettend veel succes wensen met je marketing. Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan kan je altijd een reactie achterlaten of contact opnemen via het contactformulier.
Niels Mekelenkamp
Marketingcoach Marketing voor SchoonheidssalonsPS. Volg je onze Facebookpagina al?
7 reacties