Goede Salon Reviews Krijg Je Zo
Reviews, ze zijn overal en onlosmakelijk verbonden met het internet. Of je nu op zoek bent naar de juiste anti aging creme of de beste software voor jouw schoonheidssalon, je kunt er wel een review over vinden. Waarschijnlijk laat ook jij reviews een rol spelen binnen jouw online koopgedrag.
Online reviews spelen een steeds grotere rol in ons (online)keuze proces. Ook jij kunt deze inzetten om potentiële klanten te overtuigen van de kwaliteit van jouw salon. Mede dankzij de aanwezigheid van online beoordelingen durven mensen naar de andere kant van het land te reizen om een afspraak te maken bij de salon die het beste uit de bus komt. Wil jij online reviews ook inzetten om het aantal afspraken in je salon toe te laten nemen?
Waarom dragen online reviews bij aan een toename in afspraken?
- Meer dan 80 % van de mensen leest reviews om de kwaliteit van een lokaal bedrijf in te schatten
- Meer dan 80% van de mensen hecht dezelfde soort waarde aan online reviews als aan persoonlijke aanbevelingen
- Meer dan 70% van de mensen krijgen meer vertrouwen in een lokaal bedrijf dankzij positieve reviews. (bron)
Lees hieronder op welke manieren jouw eigen online review pagina de kracht van jouw wervende salon website vergroot.
Pluspunt #1 – Er ontstaat een behoefte om verder te kijken
Een goede salon website is een website waar jouw ideale klanten op blijven plakken. Daarom is het onwijs belangrijk dat je een goed verzorgde website hebt die direct een goede indruk geeft van jouw salon. Het zijn namelijk de mensen die zich verbonden voelen met de uitstraling van jouw salon die ook vaste klant blijven. Naast een pakkende sfeerimpressie en een leuk verhaal waarin je jouw filosofie communiceert, geven online reviews een goede presentatie van jouw salon.
Dankzij reviews zijn mensen sneller geneigd om verder te kijken op je website, raken ze sneller verbonden met je salon en neemt de kans toe dat er een (online)afspraak gemaakt wordt.
Pluspunt #2 – Reviews zorgen voor vertrouwen
Reviews geven niet alleen een kijkje in de keuken van jouw salon, ze zorgen ook voor meer vertrouwen. Op basis van reviews kan iemand snel ontdekken wat eerdere bezoekers aan jouw salon waarderen. Zodra dit aansluit op het beeld waar jouw salon aan zou moeten voldoen, zal iemand sneller vertrouwen hebben dat de gewenste service wordt verleend.
De juiste mix van positieve beoordelingen en opbouwende kritiek op je website vergroten de kans dat iemand een (online)afspraak maakt. Niemand verwacht namelijk dat je perfect bent en door ook minder positieve reviews te tonen wordt jouw persoonlijke review pagina geloofwaardiger.
Duizenden Ontwerpen Voor Schoonheidssalons
Pluspunt #3: We zijn onbewust gevoelig voor makkelijk te verwerken informatie
Mensen hebben voorkeur voor informatie die makkelijk te verwerken is. In het online keuze proces op zoek naar de beste salon in de buurt kijken we daarom veel sneller naar afbeeldingen en sfeerimpressies dan naar lappen tekst die uitleggen wat je in jouw salon kunt verwachten.
Uit onderzoek is gebleken dat ook de samenvatting van alle online reviews zoals in de afbeelding hieronder de aankoop intentie en het vertrouwen in het bedrijf verhoogt. Een review banner in combinatie met een contactformulier of online afsprakensysteem zal daarom de kans dat iemand een afspraak maakt vergroten.
Oké, je bent overtuigd van de toegevoegde waarde van online reviews op jouw salon website. Alleen hoe krijg je klanten zover om reviews te plaatsen?
Stap #1 – Verlaag de drempel om een review achter te laten
Zelfs als klanten een onvergetelijke ervaring hebben gehad, dan zullen ze nog niet snel een review op jouw Facebook of Google bedrijfspagina achterlaten. Daarom wil je ze een handje helpen. Bedank je klanten bijvoorbeeld enkele uren na de afspraak en vraag of ze hun ervaring met anderen willen delen.
Stap #2 – Beloon klanten voor het achterlaten van een review
Alhoewel een grote groep klanten met liefde een review achterlaat, kan een beloning een extra motivatie zijn om een review te plaatsen. Bied klanten bijvoorbeeld 5 euro shop tegoed aan dat ze uit kunnen geven bij hun volgende bezoek.
Stap #3 – Toon een link naar jouw reviewpagina’s op je website en e-mail
Zorg ervoor dat mensen sneller op de jouw review pagina’s terechtkomen. Plaats bijvoorbeeld hyperlinks op jouw website en onder aan je e-mail. Op die manier komen mensen niet alleen sneller in aanraking met jouw positieve reviews, ze zullen ze ook sneller zelf achterlaten.
Stap #4 – Maak gebruik van een professionele partij
Een partij als Salonized is er zich van bewust dat een eigen review pagina het aantal afspraken in je salon verhoogt. Om die reden verzamel je met Salonized eenvoudig en automatisch klantbeoordelingen. Deze kunnen vervolgens als review op je website getoond worden.
Hier kan je meer lezen over de mogelijkheden voor reviews bij Salonized. Je kan Salonized natuurlijk ook gratis uitproberen. Dan publiceer je deze week nog jouw eerste review op je website.