• Lidmaatschap
  • Salonized
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
  • Voor leveranciers
Inloggen
Marketing voor SchoonheidssalonsMarketing voor Schoonheidssalons
  • Artikelen
  • Kalender
  • Downloads
    • Corona
    • Online
    • Foto’s
    • Print
  • Beautysite
  • Gratis Corona Downloads
  • Online Workshops

Facebook artikel

  • Home
  • Blog
  • Facebook artikel
  • Zo krijg je actieve volgers op social media

Zo krijg je actieve volgers op social media

Vandaag leg ik jou uit hoe je social media vol kan plannen met series over verschillende onderwerpen. Je wil namelijk zoveel mogelijk interactie krijgen met alle klanten en fans van jouw salon. Betrek ze daarom bij jouw online activiteiten. 

Je herkent het vast wel. Je post een update en altijd dezelfde personen liken of delen dat bericht. Dergelijke fans zijn erg betrokken bij jouw Facebook pagina en eigenlijk kan je niet zoveel fout doen. Doordat ze vaak interactie hebben met berichten zal Facebook een update ook als eerste aan hen laten zien. In de Facebook cursus voor de Schoonheidsspecialiste leg ik uit waarom dat zo is.

De klanten/fans die al regelmatig interactie met jou hebben heb je al binnen. De volgende stap is om reacties te krijgen van de rest van je fans.

# 1 De nieuwe tevreden klant

Niets is beter dan mond tot mond reclame. Een tevreden klant of volger kan veel meer voor jou betekenen dan alle andere marketing bij elkaar. Daarom begint het in de marketing ook altijd bij de doelgroep; wanneer die tevreden is, zal dat automatisch resulteren in een goede omzet. En daarbij draait het niet alleen om tevredenheid na een behandeling. Mensen willen zich graag speciaal voelen en Facebook is een uitstekend platform om ze even in het zonnetje te zetten.

TIP: Maak een foto van een nieuwe tevreden klant, tag hem of haar in het bericht en vertel kort wat je gedaan hebt.

#2 Zet een fan in het zonnetje

Zoals ik al eerder aangaf zijn er altijd personen die de pagina van jouw salon het beste vertegenwoordigen. Je mag daar best wel eens wat waardering voor teruggeven. Geef een dergelijke fan een podium door hem of haar uit te roepen tot bijvoorbeeld ‘Fan van de Maand’. Laat de fan bij je langskomen en geef wat leuks weg. Wanneer je beeldmateriaal hiervan upload naar Facebook, zullen andere fans zien dat reageren op berichten daadwerkelijk iets kan opleveren. Natuurlijk zal de ‘Fan van de Maand’ jou alleen maar beter gaan vertegenwoordigen.

TIP: Start een ‘Fan van de Maand serie’.

#3 Zet een klant in het zonnetje

Hetzelfde kan je doen met een trouwe klant die al jaren bij jou op bezoek komt. Geef de klant een podium op Facebook en roep hem of haar uit tot ‘Klant van de Maand’. Plaats een leuke foto, geef een leuk verrassing weg en vertel een leuke anekdote. Het is natuurlijk wel verstandig om bij dit soort acties eerst de desbetreffende persoon te benaderen; men kan op privacy gesteld zijn.

TIP: Start een ‘klant van de maand’ serie.

#4 Zet een werknemer in het zonnetje

Heb je een groot team? Dan kan je elke maand iemand van de collega’s eruit lichten. Wanneer die persoon in de spotlight staat dan kan je bijvoorbeeld elke week wat leuks vertellen over hem of haar. Denk daarbij aan de eerste werkdag, hobby’s, een grappige anekdote, etc. Ook wanneer je een klein team hebt kan je dit natuurlijk doen maar dan kan het niet doorlopend. Het is een mooie manier om fans het gezicht te laten zien van de mensen achter jouw bedrijf. Het zal veel vertrouwen scheppen en de band van klanten en fans versterken met jouw schoonheidssalon.

TIP: Start een ‘werknemer van de maand’ serie.

Mocht je echter zelf geen tijd hebben voor het maken van social media berichten dan kan je ze hieronder downloaden.

Plan vooruit

Ik kan niet vaak genoeg benadrukken dat het belangrijk is om content vooruit te plannen. Hiervoor kan je de marketingkalender gebruiken of een eigen agenda hiervoor gebruiken. Wanneer je alles ad hoc moet maken dan gaat dat vaak ten koste van de kwaliteit van je content. Series, zoals hierboven besproken, kan je bijvoorbeeld achter elkaar opnemen waarna je elke maand of week een nieuw bericht publiceert.

Je begrijpt onderhand het principe wel. Je kan natuurlijk ook altijd aan de gang gaan met kant en klare downloads van de downloadpagina. Het is echter sterk aan te raden om dit af te wisselen met originele acties en updates zoals ik in dit artikel heb besproken. 

Volgende week zal ik de vierde update bespreken uit deze serie. Wanneer jij je abonneert op onze nieuwsbrief dan krijg je elke vrijdag de blog, tip en planning van de week doorgestuurd.

Succes!

Als laatste wil ik je ontzettend veel succes wensen met je marketing. Mocht je vragen of opmerkingen hebben dan kan je altijd een reactie achterlaten of contact opnemen via het contactformulier. 

Niels Mekelenkamp
Marketingcoach Marketing voor Schoonheidssalons

PS. Volg je onze Facebookpagina al?

  • Delen:
Niels Mek

Vorige artikel

Nieuwe klanten door Vaderdag
6 juni 2020

Volgende artikel

Marketing ideeën en inspiratie voor Juli
17 juni 2020

You may also like

Copy of Marketing voor schoonheidssalons (18)
Zo start je een discussie met klanten op Social Media
4 februari, 2020
Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Copy of Omslagfoto artikel
Quotes goed leren inzetten
10 januari, 2018
Copy of Copy of Copy of Copy of Omslagfoto artikel
Leren inhaken op de juiste gebeurtenissen
27 december, 2017

    5 reacties

Wat vind jij hier van? Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwsbrief

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme
Wij helpen schoonheidsspecialisten bij het bedenken, opzetten en uitvoeren van creatieve en vooral effectieve marketing.

Handige links

  • Lidmaatschap
  • Salonized
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
  • Voor leveranciers

Nieuwsbrief

Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

© 2020 Marketing voor Schoonheidssalons - Alle prijzen op deze website zijn exclusief BTW.

  • Algemene voorwaarden
  • Privacy

Metricool