• Lidmaatschap
  • Salonized
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
Inloggen
Marketing voor SchoonheidssalonsMarketing voor Schoonheidssalons
  • Artikelen
  • Kalender
  • Downloads & ontwerpen
    • Online
    • Print
    • Foto’s
  • Beautysite

Artikelen

  • Home
  • Blog
  • Artikelen
  • Hoe De Mindset Van Een Saloneigenaar Invloed Heeft Op Succes

Hoe De Mindset Van Een Saloneigenaar Invloed Heeft Op Succes

    Succes is vaak het gevolg van een juiste mindset in combinatie met een gezond portie doorzettingsvermogen. Twee factoren die je zelf kan beïnvloeden. Onder onze 600 leden zitten zowel kleine als grotere salons en het valt mij vaak dat er veel verschil is tussen de mindset van elke saloneigenaar.

    Vandaag zal ik ingaan op veelgehoorde negatieve uitspraken. Daartegenover zal ik beschrijven wat een salon eigenaar eigenlijk zal moeten zeggen als hij of zij succesvol wil zijn.

    #1 – “Goedkope salons vernietigen de schoonheidssbranche.”

    Bij deze uitspraak ga je niet uit van eigen kracht. Salons die op prijs concurreren onderscheiden zich niet van de rest.

    Zeg inplaats van de bovenstaande uitspraak het volgende: “Ik onderneem met mijn salon op een unieke manier. Mijn klanten komen voor de kwaliteit en het unieke concept dat ik te bieden heb. Goedkope salons hebben geen invloed op mijn business.”

    #2 – “Ik doe dit niet voor het geld. Ik doe het alleen om mijn passie uit te voeren.”

    Bij deze uitspraak ga je er vanuit dat jouw talenten niet per definite geld waard zijn. Het tegenovergestelde is echter waar.

    Zeg inplaats van de bovenstaande uitspraak het volgende: “Ik weet dat mijn creativiteit, kennis en ervaring het waard zijn om financieel beloond te worden.”

    #3 – “Ik ga geen geld uitgeven aan de laatste trends, producten en materialen.”

    Met deze uitspraak geef je aan dat het volgens jou onnodig is om te investeren in de toekomst. Om bij te blijven zal je een deel van je winst moeten herinvesteren.

    Zeg daarom inplaats van de bovenstaande uitspraak het volgende: “Ik investeer mijn geld bewust in bedrijfsonderdelen die zorgen voor meer klanten en een betere dienstverlening.”

    #4 – “Ik haat verkopen”

    Als ondernemer is dit een zeer gevaarlijke uitspraak. Zonder te verkopen heb jij geen brood op de plank. Vooral upselling kan jou veel opleveren.

    Zeg daarom inplaats daarvan: “Verkopen is onderdeel van mijn vak. Mijn klanten hebben profijt van mijn producten en ik lever hen extra waarde wanneer ik ze het verkoop.”

    #5 – “Klanten zullen nooit zoveel betalen.”

    Hier ga je uit van de prijzen uit de markt en vul je het budget in van de klant. Je zal echter moeten uitgaan van je eigen kracht en bewust zijn van wat je waard bent.

    Zeg daarom: “Ik werk als een professional en creëer zoveel waarde dat klanten bereid zijn om voor mijn diensten te betalen.”

    #6 – “Ik maak teveel uren”

    Wanneer je doet waar je gepassioneerd van bent dan werk je eigenlijk nooit. Vergeet niet dat je voor dit vak gekozen hebt omdat je ervan geniet om klanten op en top te verwennen of te helpen.

    Zeg daarom het volgende: “Omdat ik van mijn hobby mijn vak heb kunnen maken, heb ik nu een fantastische baan waar mensen mij ook nog eens voor betalen!”

    #7 – “Het is onmogelijk om tegenwoordig in de schoonheidsbranche hetzelfde te verdienen als vroeger.”

    Anderen of omstandigheden de schuld geven van eigen falen is zinloos. Pak jezelf aan en ga op onderzoek om te ontdekken hoe je jezelf kan onderscheiden.

    Zeg daarom: “Ik neem 100% verantwoordelijkheid voor mijn falen en mijn successen.”

    Veel succes

    Heel veel succes verder met je salon en de marketing eromheen. Vragen kan je stellen in een reactie hieronder, je mag Niels persoonlijk spreken via het nummer 06 27 20 86 60 of neem contact op via het contactformulier.

    Een stralende groet,

    Niels Mekelenkamp

    Marketingcoach Marketing voor Schoonheidssalons

    PS. Volg je ons al op Facebook? 😀

    • Delen:
    Niels

      Vorige artikel

      Last Van Afzeggingen? Zo Kan Je Ze Oplossen!
      8 november 2022

      Volgende artikel

      Hoe Je Als Salon Extra Omzet Krijgt Door Black Friday
      9 november 2022

      You may also like

      Copy of Inspiratie salons(57)
      Producten verkopen doe je zo
      26 februari, 2023
      Copy of Inspiratie salons(58)-min
      10 ingrediënten voor een goede nieuwsbrief
      25 februari, 2023
      Copy of Inspiratie salons(56)
      10 voorbeelden die voor interactie zullen zorgen met klanten
      12 februari, 2023

      Wat vind jij hier van? Reactie annuleren

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

      Nieuwsbrief

      Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

      logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme
      Wij helpen schoonheidsspecialisten bij het bedenken, opzetten en uitvoeren van creatieve en vooral effectieve marketing.

      Handige links

      • Lidmaatschap
      • Salonized
      • Veelgestelde vragen
      • Over ons
      • Contact

      Nieuwsbrief

      Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

      © 2020 Marketing voor Schoonheidssalons - Alle prijzen op deze website zijn exclusief BTW.

      • Algemene voorwaarden
      • Privacy