• Lidmaatschap
  • Salonized
  • Veelgestelde vragen
  • Over ons
  • Contact
  • Voor leveranciers
Inloggen
Marketing voor SchoonheidssalonsMarketing voor Schoonheidssalons
  • Artikelen
  • Kalender
  • Downloads
    • Online
    • Foto’s
    • Print
  • Academie
  • Beautysite
  • Beautyshop

Artikelen

  • Home
  • Blog
  • Artikelen
  • Dit zijn de ingrediënten voor een goede advertentie

Dit zijn de ingrediënten voor een goede advertentie

    Een advertentie maken is makkelijker gezegd dan gedaan. Vroeg of laat krijgen we er allemaal mee te maken. Of je het nu zelf doet, of je laat het iemand anders doen, er zijn altijd een aantal zaken waar je aan moet denken. Het ontwerpen van een goede advertentie kan namelijk het verschil betekenen voor het succes van je salon.

    De volgende vier gouden regels moet je altijd in je achterhoofd houden bij het opstellen van een advertentie.

    1. Maak geen valse beloftes
    2. Vermijd clichés
    3. Toon respect
    4. Wees niet te agressief

    Goed, genoeg algemene zaken. Met deze regels in je achterhoofd heb je een goede start voor het beoordelen/maken van een goede advertentie. Maar hoe doe je dat nou?

    1. Ken je klant

    Voordat je ergens aan begint moet je weten voor wie je een advertentie maakt. Soms kan het helpen om op te schrijven aan wie je de advertentie richt. Denk dan aan de leeftijd, interesses, inkomen, etc. Hierdoor kan je gaan denken als je klant en kan je ze persoonlijk aanspreken.

    Wanneer je nog niet precies weet wie je doelgroep is, dan verwijs ik je graag door naar het artikel ‘Bepaal je juiste doelgroep’. 

    2. Trek aandacht met een goede titel

    Met een advertentie heb je maar eventjes de kans om de aandacht te trekken van je klant. Probeer daarom met je titel een reactie op te roepen waarmee je de aandacht even vasthoud.

    Intrigeer

    Reactie: Oké dan.. waar gaat dit dan over..?

    Voorbeelden:

    1. Vijf redenen om je nagels regelmatig te laten doen.
    2. Het geheim waarmee je gelijk aandacht trekt van een man.
    3. Heb jij ook wel eens deze fout gemaakt..?
    4. Ben jij er klaar voor om te stralen?

    Emotie

    Reactie: Herinneringen of een emotionele reactie

    Voorbeelden:

    1. Is het geluk van jouw geliefde €20 waard?
    2. Is je huid niet meer wat het geweest is?
    3. Wat was de laatste keer dat je werd uitgevraagd?
    4. Straal weer zoals je vroeger deed!

    Associatie

    Reactie: Daar herken ik mijzelf in..

    Voorbeelden:

    1. Voel jij jezelf nog wel mooi?
    2. Moe van werken?
    3. Toe aan ontspanning?
    4. Het is tijd dat je man je weer ziet staan!

    Identificeer een probleem

    Reactie: Was daar maar een oplossing voor..

    Voorbeelden:

    1. Heb je droog haar?
    2. Heb jij een droge huid?
    3. Heb je spanning?
    4. Kapotte nagels?

    Maak een claim

    Reactie: Dat klinkt interessant!

    Voorbeelden:

    1. Deze behandeling laat je gegarandeerd jonger voelen.
    2. Wij maken je huid zo soepel als die van een twintigjarige.
    3. Gegarandeerd mooi. Zo niet, geld terug.

    3. Overtuig

    Nu je eenmaal de aandacht hebt getrokken is het tijd om je klant te overtuigen om een behandeling bij je salon te nemen. Dat kan je doen door uit te leggen hoe je een klant ergens mee kan helpen. Je kan bijvoorbeeld uitleggen hoe je kan helpen met:

    1. Een succesvolle uitstraling
    2. Opvallen bij een date
    3. Opvallen op werk
    4. Indruk maken op de baas
    5. Aandacht krijgen van man/vriend
    6. Ontspannen
    7. “Er alles aan gedaan hebben”

    De lijst kan oneindig lang worden uitgebreid. Probeer een “persoonlijk” probleem van je klant op te lossen. Wanneer je dat gevoel kan oproepen, is de kans groot dat de klant even later in je salon zit.

    4. Afbeeldingen & lay-out

    Gebruik altijd professionele foto’s. Klanten maken namelijk aannames over de kwaliteit van je salon op basis van de foto’s die je gebruikt. Kies afbeeldingen die passen bij je salon en waar de klant zich in herkent. Onze downloadpagina bevat afbeeldingen die je rechtenvrij kan gebruiken. Mocht je behoefte hebben aan een specifieke foto, laat het ons dan weten; dan gaan wij ons best doen om jou te helpen.

    5. Laat de klant overgaan tot actie

    Deze laatste stap wordt in de marketing de “call to action” genoemd. Zorg ervoor dat de klant gelijk een afspraak bij je kan maken, door je telefoonnummer of emailadres te vermelden. Laat je telefoonnummer of emailadres opvallen door een felle kleur of groot lettertype.

    Mocht je echter geen inspiratie of tijd hebben voor het maken van een goede advertentie of flyer? Kijk dan even naar de kant en klare flyers in onze studio of vraag een ontwerp aan via het contactformulier.

    Veel succes

    Heel veel succes verder met je salon en de marketing eromheen. Vragen kan je stellen in een reactie hieronder of via het contactformulier.

    Een stralende groet,

    Niels Mekelenkamp

    Marketingcoach Marketing voor Schoonheidssalons

    Ps. Volg je ons al op Facebook :D?

    • Delen:
    Niels Mek

      Vorige artikel

      Je eigen schoonheidssalon starten doe je zo
      7 februari 2019

      Volgende artikel

      Marketingacties voor Maart
      14 februari 2019

      You may also like

      Marketing voor schoonheidssalons (6)
      Zo zorg je ervoor dat een klant bij je terugkomt
      8 december, 2019
      Marketing voor schoonheidssalons (3)
      Zo zet je een goede nieuwsbrief op
      7 december, 2019
      Marketing voor schoonheidssalons (1)
      Zo haak je alvast in op de meest voorkomende goede voornemens
      3 december, 2019

        4 reacties

      1. Cindy
        13 april 2017
        Beantwoorden

        Hoi, ik ben op zoek maar een foto van een vrouw van rond de 40+.
        Wat zij uitstraalt; ze heeft problemen met haar gewicht. Hormonale veranderingen en ze is op zoek naar een gezonde lifestyle.
        Kan dus juist de gefrustreerde vrouw zijn of de vrouw die het zojuist voor elkaar heeft. Op Pixabay kan ik geen geschikte afbeelding vinden. Ze zijn vaak te donker of te druk. Een beetje stijlvol met veel wit.
        Als jullie iets in je bestand hebben dan zie ik het graag.

        • Niels Mekelenkamp
          13 april 2017
          Beantwoorden

          Hey Cindy, Ik zal even voor je kijken in onze database. Je kan het bestand straks in je mail verwachten.

          Groet, Niels

      2. Esther
        18 april 2017
        Beantwoorden

        ik kon de link naar de download pagina helaas niet openen. (pagina bestaat niet)

        • Niels Mekelenkamp
          19 april 2017
          Beantwoorden

          Bedankt voor je feedback Esther. De link is aangepast.

      Laat een reactie achter op Niels Mekelenkamp Reactie annuleren

      Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

      Nieuwsbrief

      Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

      logo-eduma-the-best-lms-wordpress-theme
      Wij helpen schoonheidsspecialisten bij het bedenken, opzetten en uitvoeren van creatieve en vooral effectieve marketing.

      Handige links

      • Lidmaatschap
      • Salonized
      • Veelgestelde vragen
      • Over ons
      • Contact
      • Voor leveranciers

      Nieuwsbrief

      Abonneer je nu op onze nieuwsbrief en krijg elke week nieuwe visuals, artikelen of tips in je mailbox.

      © 2018 Marketing voor Schoonheidssalons - Alle prijzen op deze website zijn exclusief BTW.

      • Algemene voorwaarden
      • Privacy